• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bakgrundskontroll Skulder

Kar01

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 Augusti 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!
Jag sitter i en jobbig sits.
Jag har stora skulder men inga anmärkningar.
Jag jobbar på att få ner mina skulder.

Min sambo vet inte om mina skulder

Min sambo har sökt en tjänst där dom har gjort bakgrundskontroll där dom har sett ett avvikande. Han fick veta att en av hans närmaste har skulder. Jag fick sån klump i magen.

Kan det vara jag? Vad ska jag göra?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Broop

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Hej!
Jag sitter i en jobbig sits.
Jag har stora skulder men inga anmärkningar.
Jag jobbar på att få ner mina skulder.

Min sambo har sökt en tjänst där dom har gjort bakgrundskontroll där dom har sett ett avvikande. Han fick veta att en av hans närmaste har skulder. Jag fick sån klump i magen.

Kan det vara jag? Vad ska jag göra?
Alla gör misstag. Om han ej kan acceptera detta så vet jag ej om personen är rätt för dig. Skulden är din och den påverkar ej honom på något sätt hoppas jag? Om den ej påverkar honom eller er vardagliga ekonomi på ett negativt sätt så förstår jag ej vad sambon kommer störa sig på.

Oavsett om det är du eller ej så kommer det bli bra, det lovar jag. Det är en skuld och ej hela världen.
 

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Visste han inte om det sedan innan då? Hur mycket skulder är det vi pratar om?
 

Kar01

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 Augusti 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Alla gör misstag. Om han ej kan acceptera detta så vet jag ej om personen är rätt för dig. Skulden är din och den påverkar ej honom på något sätt hoppas jag? Om den ej påverkar honom eller er vardagliga ekonomi på ett negativt sätt så förstår jag ej vad sambon kommer störa sig på.

Oavsett om det är du eller ej så kommer det bli bra, det lovar jag. Det är en skuld och ej hela världen.
Tack! Glömde att nämna att min sambo vet inte om att jag har skulder.
 

Broop

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Tack! Glömde att nämna att min sambo vet inte om att jag har skulder.
Oroa dig inte, så länge det ej påverkar sambon på ett negativt sätt så bör du inte vara nervös eller låta det dra ner på dig. Det är din skuld och du betalar på den.
 

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Det stämmer, han vet inte om detta. Jag vet inte varför jag inte har sagt något. Jag har tyckt att det har varit jobbigt.

jag har en skuld på ca 800k
Vad är det som har orsakat skulden, konsumtion? Spel? Kan ju ha betydelse när man berättar också, vad det beror på..
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Oroa dig inte, så länge det ej påverkar sambon på ett negativt sätt så bör du inte vara nervös eller låta det dra ner på dig. Det är din skuld och du betalar på den.
Sambon har redan påverkats då han vid en bakgrundskontroll för ett nytt jobb fått veta ngt han inte visste men kanske borde vetat då det är en rätt så stor skuld på 800 k.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Oroa dig inte, så länge det ej påverkar sambon på ett negativt sätt så bör du inte vara nervös eller låta det dra ner på dig. Det är din skuld och du betalar på den.

I detta fall påverkar det ju sambon negativt iom att han troligtvis inte får jobbet han sökt pga närstående har skulder.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Det stämmer, han vet inte om detta. Jag vet inte varför jag inte har sagt något. Jag har tyckt att det har varit jobbigt.

jag har en skuld på ca 800k
Det enda du kan göra i det läget är att berätta och säga att du velat berätta men att det känns jobbigt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp